Wednesday, June 28, 2017

Cu ce se hranesc zebrele australiene?

In principiu zebrele australiene mananca seminte mici (sau maruntite), ou fiert (tare), coaja de ou, os de sepie, verdeturi (varza, salata, papadie, lucerna frageda), fructe si legume (de regula mar si morcov, dar unele zebre vor elimina excremente moi, apoase - depinde de pasare si ar trebui excluse fructele suculente in caz ca va confruntati cu o astfel de problema).

Ce mananca zebrele mele?


Cu ce se hranesc zebrele australiene?


- zilnic, mei (cu cat mai mic bobul, cu atat mai bine) sau chiar mixuri de mei. Vedeti ca exista mancare (un mixt de mei si legume + fructe ori minerale) speciala pentru zebre, dar nu e obligatoriu s-o cumparati. Eu le-o dau numai cand femela depune oua si clocesc (amandoi).

- zilnic, nisip (fie faceti rost de nisip pe care il fierbeti si asteptati sa se raceasca si sa se usuce, fie cumparati de la magazin cum e si recomandat);

- osul de sepie este bine sa nu lipseasca (de la magazine speciale - pet shop-uri);

- zilnic, ou fiert (10-15 minute), curatat de coaja si dat pe razatoare (cea marunta). O data sau doua ori pe zi, dar aveti grija sa nu-l lasati mai multe ore ca se strica, mai ales vara;

- zilnic, coaja de ou maruntita cat mai bine (o pisati cu o lingura si apoi o maruntiti cat mai fin intre degete - ori folositi altceva daca aveti pielea sensibila);

- verdeata, care sa nu fie uda (salata, papadie, varza, etc).

- fructe si legume (morcov dat pe razatoare, felii de mar, cartof fiert, etc);

- malai si/sau mamaliga nesarata.

NU UITATI DE APA PROASPATA - daca le-o schimbati de doua ori pe zi e suficient.


Eu le resfat cu un meniu asternut pe un capac de borcan: 1-2 soiuri de mei + ou fiert + coaja de ou + nisip. Alaturi le dau si ceva verdeata (varza sau salata), si daca nu uit, le dau si o feliuta sau doua de mar, pe care o prind intre gratiile coliviei.

Aveti grija ca hranitorile si adapatorile sa fie foarte curate, nu le igienizati cu substante gen clor, sapun, detergenti, etc - apa fiarta este suficienta (eventual spirt, dar apoi clatiti foarte bine cu apa).


ps: nu fi zgarcit(a)! da un share ca poate mai au nevoie si altii din jurul tau de articolul asta!

3 comments: